måndag 4 maj 2009

Topplagen ångar på

Vilken kanoninsats Barcelona gjorde i lördagskväll när de fullkomligt krossade Real. Det är sådan fotboll jag verkligen kan tänka mig att betala dyrt för att se. Ännu en gång blev jag otroligt imponerad av att se årets Barcelona. Ett lag som verkligen vill anfalla och föra matcher oavsett motstånd. Det är så härligt att se deras självförtroende ute på planen och de behärskar verkligen spelet fullt ut. Sedan Leo Messi, vilken lirare! Allt han gör ser så enkelt ut och jag hoppas verkligen att han får vara skadefri i många år framöver.

I England vann även Manchester Utd, Chelsea, Liverpool och Arsenal sina matcher relativt enkelt. Jag trodde faktiskt att någon av dem som är CL aktuella skulle tappa poäng i helgen med tanke på att CL står på tur inom 24 respektive 48 timmar.

Liverpool som är ute från CL kan koncentrerar sig på ligan och kommer säkerligen inte tappa några poäng i jakten på ligasegern. För Man U gäller det att inte tappa fokuseringen, utan hålla i och ro i land ännu en ligavinst.

I morgon går första semifinalen i CL av stapeln och jag tror att Man U kommer att gå vidare till final. Arsenal kommer att göra en kanoninsats i morgon, men Man. U:s tyngd kommer slutligen att avgöra.

Onsdagens andra semi mellan Chelsea och Barca kommer även den bli väldigt jämn. Om Barca kan spela ut som i lördags blir det spansk seger, annars tror jag att Chelseas mittfält kommer tugga sönder de mindre fysiska spanjorerna.

I finalen ser jag helst Man U och Barcelona göra upp om vilken liga som är bäst i världen. Om det blir så, tror jag att Man U drar det längsta strået. Jag anser att de har en bättre balanserad startelva när alla är friska. Oavsett lag kommer det bli en fantastisk match i Rom om några veckor.

Slutligen verkar det som om Zlatan troligtvis lämnar Italien efter denna säsong. Real nämns som hetast kandidat, men vi kommer nog få höra flera rykten innan allt är klart. Det finns inte många klubbar för honom att välja på om han vill vinna CL till nästa säsong så det kommer att bli spännande att se vad som händer för honom.

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar