söndag 6 september 2009

Osannolik avslutning!


Vilken avslutning det blev igår mellan Ungern och Sverige. När ungrarna fick straff och satte den kändes det helt tomt inombords. Fan att vi inte lyckades döda matchen tidigare med tanke på alla chanser som skapades. Men när Rasmus Elm, delvis rätt hade jag med tanke på vad jag skrev inför matchen, skickade upp bollen mot Zlatan och när sedan den ungerska försvararen missar nicken vilket leder till att Zlatan har fritt fram är det helt jäkla obeskrivligt, det finns bara inte!

I matchens sista spark avgör Zlatan och därmed lever drömmen om VM i Sydafrika fortfarande. Samtidigt som Sverige vinner sin match spelar Danmark och Portugal 1-1. Det gäller bara att fortsätta nu på onsdag mot Malta och samla plusmål.

Elmander fortsätter med att ha väldiga svårigheter att hitta mål. Jag skulle hellre vilja ha honom på en vänsterytterposition där han med sina löpningar kan komma till med farliga inlägg, då han för tillfället är totalt iskall i boxen. Rasmus Elm önskar jag hellre se i Anders Svenssons centrala position på mitten. Taco gör verkligen ingen dålig match, men snart är nog hans tid förbi i det svenska landslaget och då tycker jag Rasmus är ett intressant alternativ att spela in som offensiv mittfältare.

Backlinjen gör en helgjuten insats och på onsdag lär den väl inte få alltför mycket att göra så det känns väldigt tryggt.

Nu blickar vi fram till onsdagens match. 4-0 till Sverige tippar jag!


//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar