fredag 3 april 2009

JLW:s allsvenska drömelva

Europas 24:e bästa liga har trots allt en hel del bra spelare. Jag roade mig med att sätta upp en startelva (inkl avbytare).

Målvakt
Magnus Bahne, Halmstad
Den finske målvakten är enligt mig allsvenskans bäste. Jag har alltid varit svag för målvakter som bara står rätt och räddar bollarna. Inget kastande i onödan.

Backlinje
Adam Johansson, IFK Göteborg
Vänsterbacken från Portugalmatchen tar plats till höger i min backlinje. Kompetent, ung och lovande. Jag gissar på att Adam hamnar i Heerenveen innan någon hinner blinka.

Teddy Lucic, IF Elfsborg
Hur länge håller egentligen Teddy? Hursomhelst så har han varit allsvenskans bäste mittback länge nu.

Ragnar Sigurdsson, IFK Göteborg
Bland alla Göteborgs grymma mittbackar så är det islänningen Sigurdsson som sticker ut. Fysiskt stark och ett bra komplement till Lucic i mitt lag.

Ricardinho, Malmö FF
Lite av en chansning, men det jag har sett av MFFs nye brasse imponerar. Snabb, teknisk och en starl inläggsspelare. Frågetecken för defensiven.

Mittfält
Stefan Ishizaki, IF Elfsborg
Jag svor högt när MFF missade chansen att plocka Ishizaki från Vålerengen. Elfsborg plockade honom, och nu är han en av allsvenskans bästa kantspelare.

Anders Svensson, IF Elfsborg
Landslagsmittfältaren är given i mitt lag. Anders har mer och mer blivit en defensiv spelare, vilket passar honom bra.

Daniel Andersson, Malmö FF
Har flest belackare av alla. Ingen utanför Malmö gillar Daniel. I mitt lag är han given och kommer att skapa ett svårforcerat innermittfält.

Rasmus Elm, Kalmar FF
Rasmus får ta platsen till vänster på mittfältet. Om inte annat så är det nära ut till sidlinjen när det är dags för inkast. Lillbrorsan Elm har tillräckligt bra kvaliteter för att hoppa över mellansteget Holland, hoppas det blir så.

Anfallare
Henrik Larsson, Helsingborgs IF
Henke är bättre utan innebandyklubban och väldigt given i mitt lag. Jag gillar inte honom, men har väldigt stor respekt.

Ivan Obolo, AIK
AIKs argentinske anfallare håller väldigt hög allsvensk klass. I par med Henrik Larsson borde det bli en hel del mål.

Avbytare:
John Alvbåge, Örebro, Rasmus Bengtsson, Trelleborg, Louay Chanko, Hammarby, Anselmo, Halmstad, Andreas Landgren, Helsingborg, Robin Söder, IFK Göteborg

1 kommentar: