fredag 3 april 2009

Hellre en Gerrard i handen än tio Eto'o i Barcelona

På grund av sjukdom och andra åtaganden har jag inte hunnit med så mycket denna veckan. Därför bli detta inlägget lite annorlunda. Men inte mindre läsvärt för det.

"I only want to play for Liverpool"

Mr. Perfect, Captain Fantastic, Stevie G, Phil Collins, kalla honom vad ni vill men idag skrev Steven Gerrard på en förlängning av hans befintliga tvåårskontrakt med Liverpool FC.
Ärligt talat så värmer det i bröstet. Inte bara som den Liverpoolsupporter jag är utan även som den fotbollsälskare jag är. Jag älskar att höra Gerrard säga saker som:
"This is what I wanted. I want to see out the rest of my career with Liverpool." och "I have said all along that as long as the club wanted me then I would stay at Liverpool. I've been a fan all my life and it'll be fantastic at the end of my career to look back and say I have been with Liverpool all the way through." och "The main priority is to be successful and I want to achieve success at the club I love." och ”It's an absolute privilege to get to be captain for this football club in all situations."

När fotbollen av idag handlar mer och mer om pengar och flams och trams så står han där rak som en fura i snålblåsten och kickar boll och lyssnar på Phil Collins.

Här måste jag bara lägga in en kort passus angående misshandelsmålet: Det är ju oerhört respektingivande och ett tecken på stor mognad som människa om man är så säker i sig själv att man kan önska Phil Collins-låtar ute på krogen.
Att håna någon för ens musiksmak är precis tvärtom och de som gör det kanske förtjänar en smäll på käften.
Jag tar inte ställning till skuldfrågan. Gerrard säger att han är oskyldig.

Efter en sådan här dag glömmer man gärna bort det där Evertonrelaterade fotot och den där sommaren 2004 när Chelsea rykte i honom.

Men snälla Liverpool! Gör inte något åt ryktena om Eto'o till sommaren. Han är inte okej!

En annan mr. Not-so-perfect-men-nästan är ju Sven-Göran Eriksson som, tyvärr kan jag tycka, fick sparken från Mexicos landslag häromdagen. Visst det var inga jätteresultat han lyckades åstadkomma men man kan ju diskutera om det var hans fel. Spelarna verkar ha en mycket underlig inställning till spelet och ledargestalter som Marquez och Borgetti är inte med. Marquez kommer väl dock tillbaka nu efter avstängningen han fick efter mötet mot USA.

Till sist vill jag bara påminna om att Allsvenskan börjar imorgon och för att göra det lite mer intressant vill jag utmana alla på fantasicoachning på www.startelvan.se. Gå in där, gör ett lag och gå med i ligan Division 4 Sydöstra. Det är gratis.

Mitt lag inför första omgången:
Fredrik Persson (TFF)
Emin Nouri (KFF), Johan Karlsson (IFE), Kenneth Gustafsson (GAIS), Ricardinho (MFF)
Lourival Assis (KFF), Labinot Harbuzi (MFF), Stefan Ishizaki (IFE), Kristian Haynes (TFF)
James Keene (IFE), Wilton Figuiredo (MFF)

/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar